שיתוף הפעולה עם אוליבייה בז'אר

כאשר נפגשתי עם אוליבייה בפעם הראשונה ,הוא הזמין אותי אליו לבית הספר שלו. המקום הכה אותי בתדהמה.

ראשית, המקום היה מפואר. שנית, המקום היה מאוד דומה בתפיסה, בארגון ובתכנון הפונקציונלי לבית הספר שלי. היה לי ברור שהבאת אדם עם ידע כשלו כאורח לבית הספר יכול לתרום רבות להרחבת אופקים לי באופן אישי, לבית הספר כמוסד ובעיקר לקהל הלומדים שלי.

הביקור הראשון במרץ שנה שעברה היה הצלחה גדולה.

הביקור השני היה מוצלח אף יותר. הביקוש לסדנאות היה גדול ונאלצנו להוסיף יום נוסף על ארבעת הימים שתוכננו במקור וגם כך נותרו אנשים רבים שרצו להשתתף ולצערנו לא היה להם מקום. הסדנאות עצמן היו מעניינות אף יותר משנה שעברה בעיקר בשל העובדה שהיו יותר נושאים וגם בגלל שאוליבייה היה קצת יותר משוחרר ובחלק מהסדנאות בעקבות שאלות המשתתפים נאות לחלק איתם ( איתנו) את האני המאמין שלו בתחום קונדיטורית ה- (Artizanal ) הקטנה בינונית.

לפי אוליבייה, יכולה הקונדיטוריה הקטנה לעמוד מול קונדיטוריה התעשייתית ולהיות רווחית מאד. הכל עניין של ארגון נכון, לדעת באיזה עסק אתה נמצא (מיקוד), להבין את היתרונות שלך, להיות חדשני מול המתחרים וכו'. כדאי להאמין מאוד בכל מוצר שאתה מייצר וכך גם בחומרי גלם האיכותיים ביותר והטעימים ביותר – וכאשר אין אז לא עושים " On fait pas” .

וקצת בנושא הגאווה הלוקאל–פטריוטית: בפעם הקודמת הצלחנו להדהים את אוליבייה במספר מוצרים שהיו בארץ אותם לא ראה באירופה כמו קפה שחור עם הל ואגוזי לוז בגודל ובאיכות יוצאת מן הכלל.
השנה – מיני אבוקדו ללא גרעינים שלקח גם אותו לצרפת, טחינה איכותית ביותר וחלק ממוצרי הוניל של חברת אמבר פלייבורס, שהייתה גם אחת מנותני החסות לאירוע.

אוליבייה שמשתדל להשתמש בחומרים מקורים הציג השנה עוגה עם מוס הל והבטיח להציג בשנה הבאה מנה על בסיס טחינה.

אני שמחה להודיע כי מתגבשת אפשרות לכיתת אומן בצרפת אצל אוליבייה בחודש פברואר 2008.

הלו"ז יכלול לימוד בהיקף 3-4 ימים בתחום מסויים + ביקורים מקצועיים אצל יצרנים מקומיים בתחום המזון אנו בודקים יתרונות של נסיעה כזאת בקבוצה של 12-16 משתתפים. המעונינים מוזמנים ליצור קשר.

קורסים מומלצים

השאירו לנו פרטים ויועצי הלימודים שלנו יחזרו אליכם בהקדם

השתלמויות מקצועיות

מעוניינים לקבל פרטים נוספים ולהתארח לסיור באסטלה כיתת אומן?
השאירו לנו פרטים ויועצי הלימודים שלנו ישמחו לחזור אליכם עם כל מה שחשוב לדעת:

דילוג לתוכן